Blog

Telindus Academy: investering in talent en toekomst

21 sep 2018

Telindus en BOS werken samen aan talentontwikkeling van medewerkers

Bas ter Heurne door Bas ter Heurne

Het is geen geheim dat er een groot tekort op de arbeidsmarkt is. Talent is schaars, zeker in ons vakgebied. Het is daarom belangrijk te laten zien wat je als werkgever te bieden hebt. Ruimte voor ontwikkeling is een belangrijke factor voor medewerkers, dat begrijpen wij bij Telindus heel goed. Dus gooien we alles in de strijd om de beste mensen binnen te halen én te behouden. Daarbij zijn volgens Sun Tzu, militair strateeg en auteur van ‘The Art of War’, een aantal zaken van groot belang: betrouwbare bondgenoten, een goede voorbereiding en een wendbare organisatie. Een nuttige strategie die resulteert in de ontwikkeling van de Telindus Academy.

Partner in ontwikkeling

We zijn heel blij met onze samenwerking met de Business Opportunity School (BOS) uit Ermelo, experts in het bouwen, inrichten en faciliteren van bedrijfsacademies. Met BOS bouwen we een eigen opleidingshuis voor sales, service en techniek. Zodat onze medewerkers zich kunnen ontwikkelen als het gaat om grondhouding, processen en vaardigheden. En daarmee doorgroeien tot (nog) betere professionals, die net als Telindus, de lat hoog leggen qua kennis, kunde en performance. Voorwaarden om de beste oplossingen te bieden voor onze klanten en een hoge klanttevredenheid te realiseren.

Kwartiermaken

Telindus Academy: investering in talent en toekomstEen goede voorbereiding is het halve werk stelt Sun Tzu; je wint niet door de omvang van je organisatie maar door de mate waarin je balans en eenheid weet te creëren. Daarin schuilt je kracht. De Telindus Academy is daarbij een belangrijk instrument. Samen met BOS richten we die zo in dat onze medewerkers en teams worden gevoed met actuele kennis, kunnen groeien in specifieke vaardigheden en vanuit een heldere structuur hun job professioneel kunnen invullen en soepel samenwerken. Dat zal de klant op zijn beurt merken in een klantgerichte aanpak.

Wendbaar en strijdbaar

Volgens Sun Tzu vinden er in elke strijd ontwikkelingen plaats die een nieuw perspectief vereisen. Dat geldt ook voor de IT-wereld, die continu in beweging is. Dus moeten we als organisatie en medewerkers wendbaar zijn. Zodat we in staat zijn te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften. En strijdbaar zijn in een concurrerende markt. Daarom is een belangrijk onderdeel van de Telindus Academy ingericht om onze werknemers te trainen; natuurlijk op inhoud, maar ook op flexibiliteit. Zodat we altijd díe oplossingen of diensten bieden die relevant zijn voor de klant en zijn of haar business ondersteunen of versnellen. Als organisatie moeten we certificeringen behalen om producten en diensten te verkopen; een kwaliteitsgarantie voor onze klanten. Daar voegen we met onze Telindus Academy ook certificering op medewerkersniveau aan toe. De kwaliteitseis die we aan onszelf stellen. Dat is voor zowel de carrière van onze medewerkers als voor Telindus als organisatie van groot belang om klanttevredenheid te borgen.

Zelfreflectie

Binnen het opleidingsprogramma van BOS is een reflectie-app beschikbaar waarmee medewerkers elkaar feedback kunnen geven, verbeterpunten benoemen en zich daarop continu kunnen ontwikkelen. Dit levert een grote bijdrage aan een van onze kernwaardes: verantwoordelijkheid nemen. Alleen als je bereid bent om feedback te ontvangen en te geven ontstaat er ruimte voor groei. Leer van je ervaringen en blijf jezelf ontwikkelen. Zo zorgen we er met elkaar voor dat Telindus de IT-partner in de volle breedte is én blijft.

ROI

Telindus wil voor IT’ers dé werkplek van de toekomst zijn. Waar medewerkers een professional playground ervaren en met de nieuwste technologieën, servicemodellen en de beste merken werken. Daar geven we samen met BOS invulling aan in de Telindus Academy, vanuit onze gedeelde overtuiging dat investeren in de ontwikkeling van medewerkers op alle fronten rendement oplevert. Ontwikkeling, coaching en feedback dragen bij aan professionaliteit, werkplezier en persoonlijke groei. En daarmee aan betere resultaten. Een totaalpakket dat tevens zorgt voor verbinding en commitment. Van Telindus naar haar medewerkers en tussen medewerkers onderling. Maar vooral resulteert in een duurzame relatie met onze klanten!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.l.n.r: Bas ter Heurne (Sales Director Telindus), Mark Kusters (Managing Director BOS), Geert Degezelle (Managing Director Telindus), Sander van der Velden (Salesmanager Telindus) en Nanno de Boer (oprichter en eigenaar BOS)

 

Geïnteresseerd?

Bas ter Heurne
Neem contact op met onze specialist Bas ter Heurne

Bas ter Heurne is Sales Director bij Telindus en daarmee eindverantwoordelijk voor sales, marketing en innovatie. Voor Telindus heeft Bas ruim 18 jaar als salesverantwoordelijke gewerkt bij verscheidene IT system integrators. Bij deze organisaties heeft hij de transformatie van reseller naar IT as a Service-aanbieder begeleid. Zijn IT-carrière startte bij een grote Nederlandse bank, waar hij als IT-professional heeft meegebouwd aan de connectiviteit en digitale communicatie voor alle buitenlandse branchekantoren. Van klanten, een winning team en innovatie krijgt Bas de meeste energie. Met zijn team wil hij klanten de ultieme ervaring bieden en hen helpen meer te bereiken door middel van digitalisatie.

Work hard, live better is zijn motto. Naast het feit dat werken voelt als een hobby, speelt Bas tennis, loopt hij een paar keer per week hard, maakt hij graag mooie reizen en houdt hij van lekker eten in bijzijn van goed gezelschap.

geen reacties
Plaats een reactie